Kā meklēt?

10 padomi sekmīgai auto meklēšanai

 

KĀDS IR TAVS BUDŽETS? 

Atkarībā no tā, cik daudz naudas esi atvēlējis pirkumam, meklēsim jaunu vai mazlietotu auto. Naudu var izmantot kā pirmo iemaksu jaunas automašīnas iegādei, kas parasti sastāda 15-20% no tās vērtības, bet atlikušās cenas samaksai izmantot līzinga pakalpojumu. Naudu Tu vari arī pilnībā iztērēt mazlietota auto iegādei, bez tālākām finansiālām saistībām. Ja Tavs budžets pagaidām neatļauj uzreiz samaksāt visu cenu par mazlietotu auto, ņem vērā, ka arī mazlietotu auto iespējams iegādāties ar līzinga finansējuma palīdzību. Pirmā iemaksa parasti sastāda 20-25% no auto vērtības.

Līzinga finansējuma priekšrocības:

  • Vari iegādāties dārgāku automašīnu, pirmajai iemaksai iztērējot tikpat cik par mazlietotu auto;
  • Vari baudīt jaunākos automašīnu modeļus un jaunākās tehnoloģijas;
  • Operatīvā līzinga (un ilgtermiņa nomas) gadījumā nav jāuztraucas par automašīnas tālāku realizāciju.

Pirkuma bez līzinga priekšrocības: 

  • Saglabā fleksibiliāti jebkurā laikā pārdot automašīnu;
  • Vari veikt jebkādus auto uzlabojumus un papildinājumus bez ierobežojumiem;
  • Zemākas automašīnas iegādes izmaksas ilgtermiņā. 

 

KĀDAM NOLŪKAM IZMANTOSI? 

Atkarībā no tā, kādam nolūkam jaunais auto Tev visvairāk ir nepieciešams (maršrutam "darbs - mājas - veikals", ģimenes vajadzībām, sportiskai atpūtai u.tml.) un kur to pārsvarā izmantosi (pilsētas apstākļos, laukos pa apvidus ceļiem, gariem pārbraucieniem u.tml.), meklēsim attiecīgās klases (mazā, kompaktā, ekonomiskā, vidējā, 4x4, apvidus, sporta utt.) auto vai auto ar noteiktu virsbūves tipu (hečbeks, kupeja, sedans, universāls, minivens utt.).

Vairumā gadījumu viena ražotāja modeļi ir pieejami ar dažādiem virsbūves tipiem. Piemēram, ja meklē automašīnu ģimenes vajadzībām, visticamāk apsvērsi iespējas iegādāties vidējās klases universālu, kam raksturīgs salona plašums un bagāžas nodalījuma ietilpība. Tomēr, ja primāri auto plāno izmantot, lai galvenokārt pats pārvietotos pa pilsētu un ārpus tās, izvēle varētu būt starp mazās, ekonomiskās vai kompaktās klases auto, ar attiecīgu virsbūves tipu - hečbeks vai sedans. Savukārt, braukšanai pa apvidus ceļiem (bet ne tikai) vislabāk derēs 4x4 un apvidus klases automašīnas.  

Salīdzināt automašīnas starp dažādiem ražotājiem (markām) un modeļiem vispareizāk ir pēc automašīnas klases un virsbūves tipa. Šie kritēriji Tev sniegs visobjektīvāko informāciju par cenu atšķirībām. Papildus pievērs uzmanību automašīnas komplektācijai. Nereti noteiktas markas un modeļa automašīna ir stipri lētāka par citam ražotāja tādas pašas klases un virsbūves auto tikai tāpēc, ka standarta komplektācija ir salīdzinoši ļoti pieticīga, kas nozīmē, ka par papildus aprīkojumu būs atsevišķi jāpiemaksā.

Tāpat apsver tādus jautājumus, kā, piemēram, kur automašīna tiks turēta (vai stāvvietas vietas izmērs vai garāžas lielums ir pietiekams), kādā režīmā pārsvarā brauksi (cik svarīga ir degvielas ekonomija), kādi drošības aspekti un papildus aprīkojums Tev ir svarīgi.

 

KĀDU DEGVIELU PILDĪSI? 

Atkarībā no tā, kāda tipa dzinējiem Tu dod priekšroku, auto meklējumi var sašaurināties. Izplatītākie ir benzīna un dīzeļdegvielas dzinēji, taču strauju popularitāti pašlaik iekaro hibrīdi, kas darbojas kombinētā režīmā ar benzīna vai dīzeļdegvielas dzinējiem, un elektrodzinēji. Pieejami ir arī auto, kas aprīkoti ar gāzes iekārtām.

Lai izvērtētu degvielas ekonomiju, noteikti jāņem vērā, kādos apstākļos tiks izmantota automašīna. Pilsētas apstākļos piemērotākais risinājums, protams, ir hibrīda un elektrodzinēji. Lai arī to iegādes cena ir augstāka, degvielas ekonomija ir sajūtama acumirklī. Salīdzinājumam Tu vari izmantot Toyota kalkularotu, kas aprēķina Tavu ietaupījumu 1, 3 un 5 gados, braucot ar kādu no populārākajiem hibrīda auto. Uzzini vairāk!

Lieliem attālumiem ekonomiskākais variants tiek uzskatīts dīzeļdegvielas dzinējs, taču jāņem vērā, ka tā kalpošanas laiks ir īsāks kā, piemēram, benzīna dzinējam, un tehniskās apkopes arī ir jāveic biežāk. Liela tilpuma dīzeļdegvielas dzinēju (3.0 l un vairāk) diez vai var pieskaitīt pie ekonomiska varianta, taču uz degvielas izmaksām tas noteikti ietaupīs vairāk kā tāda paša tilpuma benzīna dzinējs. Vecāka izlaiduma gada dīzeļdegvielas auto ir arī "skaļāki" un nereti ziemā prasa vairāk laika iedarbināšanai un braukšanas uzsākšanai.

Lai arī benzīna cenas ir zemākas kā dīzeļdegvielai, šā tipa automašīnas ir visneekonomiskākās, it sevišķi pilsētas apstākļos. Tajā pašā laikā cena auto ar benzīna dzinēju parasti ir zemāka kā tādam pašam auto, bet ar dīzeļdzinēju. Vecāka izlaiduma gada automašīnas ar benzīna dzinējiem noteikti ir "klusākas" un prasa mazāk apkopes kā dīzeļdzinēju gadījumā. Attiecībām uz jauniem auto, robeža starp citām priekšrocībām nekā degvielas ekonomija automašīnām ar benzīna dzinējiem un dīzeļdegvielas dzinējiem aizvien sarūk. 

Ja izvēlēsies automašīnu, kas aprīkota ar gāzes iekārtu, būtiskākais, kas jāņem vērā, ir pašas gāzes iekārtas un tās uzstādīšanas darbu izpildes kvalitāte. Noteikti noskaidro, kāda ir iekārta un kur tā ir uzstādīta, lai izvairītos no neprofesionāla darba rezultāta nepatīkamajām sekām (smaka, dūmi u.c.). Savukārt, ja nolemsi uzstādīt gāzes iekārtu jauiengādātam auto, vispirms noskaidro vai Tavs degvielas ietaupījums atsvērs iekārtas uzstādīšanas izmaksas. Salīdzinājumam Tu vari izmantot WESS Motors kalkularotu, kas aprēķina Tavu ietaupījumu mēnesī un gadā. Uzzini vairāk!

 

KĀDĀ VIETĀ MEKLĒSI? 

Atkarībā no tā, kur izvēlēsies meklēt auto, pirkuma kvalitāte var būt atšķirīga. Visbiežāk mazlietota auto meklējumi sākas internetā, kur tos piedāvā gan privātpersonas, gan importētāji no ārzemēm un dažādi starpnieki, gan autocentri, kas pārdod jaunas automašīnas.  Meklēt auto var arī pie tirgotāja uz vietas - autosalonos vai tirdzniecības laukumos (tā saucamajos "plačos").

 Ja automašīnu skaties placī, ne vienmēr vari būt drošs, ka ir norādīta visa informācija par automašīnas tehnisko stāvokli un pilna servisa vēsture. Tas pats attiecas arī uz tiem gadījumiem, kad pārdevējs ir privātpersona. Neatkarīgi no tā, ko saka šādi tirgotāji, apgalvojumiem ir vēl mazāk ticamības, ja auto pārdošanai ir ievests no ārzemēm. Nereti automašīnām, kuras nonāk tirdzniecībā Latvijā no ārzemēm, šeit ne tikai veic remontu, bet arī "uzlabo" nobraukumu. Tāpēc vienmēr ir lietderīgi veikt neatkarīgu, profesionālu auto tehniskā stāvokļa novērtējumu kādā no autorizētajiem servisiem. Lai arī segt šādas pārbaudes izmaksas visticamāk nāksies pašam, tas Tevi pasargās no nepareiza lēmuma pieņemšanas un neparedzētiem izdevumiem nākotnē. Savukārt, ja pārdevējs izvairās vai vispār nepiekrīt pārbaudei, tas var liecināt par iespējamām auto tehniskajām problēmām un pārdevēja negodprātību.

Mazlietotas automašīnas, kuras piedāvā jaunu auto tirgotāji, parasti jau ir izgājušas šādas tehniskās pārbaudes autorizētos servisos, neatkarīgi no tā vai tirgotājs pats ir pārdevējs vai auto ir tikai nodots komisijas tirdzniecībā. Jāatceras, ka tieši autorizēto servisu rīcībā ir visas jaunākās tehnoloģijas, nepieciešamie darba rīki un kvalificēti speciālisti, lai detalizēti novērtētu automašīnas stāvokli. Un ne vienmēr mazlietota auto cena tāpēc būs augstāka kā pie citiem, alternatīviem tirgotājiem.

 

VAI TEHNISKĀ APSKATE IR DERĪGA? 

Iegādājoties jaunu auto, par tehnisko apskati nav jāraizējas - tās iziešanu parasti organizē pats pārdevējs. Turpretī mazlietotam un jo īpaši - lietotam auto, jautājums par derīgu tehnisko apskati, ir  aktuāls. Ja CSDD tehniskās apskates termiņš tuvojas beigām, ir jābūt gatavam, ka nākamās apskates laikā, kuru, iespējams, nāksies iziet jau Tev pašam, var atklāties dažāda rakstura problēmas. Tāpat nevar paļauties, ka ar automašīnas tehnisko pusi viss ir kārtībā tikai tā iemesla dēļ, ka auto ir nesen izieta CSDD tehniskā apskate. Jāatceras, ka apskates CSDD uzdevums ir novērtēt automašīnas tehnisko stāvokli attiecībā uz satiksmes drošību, tāpēc  tehniskā apskate autorizētā autoservisā vienmēr var sniegt precīzāku un plašāku informāciju nekā tehniskās apskates protokols.

 

KĀDS IR AUTO NOBRAUKUMS?

Vairākums automašīnu vidēji gada laikā veic 30 000 km. Ja noskatītai automašīnai, ņemot vērā tās vecumu, šis skaitlis ir lielāks, ir vērts aizdomāties un papildus pārliecināties par auto vēsturi. Visdrīzāk tā ir ļoti aktīvi izmantota ceļu satiksmē, kas jo īpaši ir raksturīgs no ārzemēm importētajām automašīnām. Izvēloties auto, kura nobraukums ievērojami pārsniedz vispārēji pieņemtos vidējos skaitļus, ir jārēķinās ar lielākiem papildus izdevumiem par automašīnas apkopi un remontu. 

Pārbaudot nobraukumu, pievērs uzmanību odometra cipariem. Tiem ir jābūt vienlīdzīgi taisniem, pretējā gadījumā ir pamats šaubīties vai odometra rādījums nav mainīts. Automašīnu, kuras pārsvarā tiek izmantotas gariem pārbraucieniem, salons parasti izskatās jaunāks par tiem auto, kas pārsvarā tiek izmantoti īsiem un biežiem pārbraucieniem. Atsevišķiem tirgotājiem tas ir diezgan liels vilinājums palielināt auto vērtību, pagriežot odometra rādījumu lejup.

Tāpēc, novērtējot nobraukumu, ir jāvērtē ne tikai cipari uz odometra rādītāja attiecībā pret automašīnas vecumu, bet kopējais automašīnas stāvoklis - kādā stāvoklī ir salons, kāds ir bremžu pedāļa un ātrumpārslēga (īpaši manuālās transmisijas gadījumā) nodilums, cik spīdīga ir stūre (spīdums liecina par aktīvu izmantošanu) un cik izsēdēti ir automašīnas sēdekļi. 

Ja auto, ņemot vērā visus iepriekšminētos faktorus, ir labā stāvoklī un ar mazu nobraukumu, arī ir ieteicams painteresēties par iemesliem. Ja automašīna ir stāvējusi vai lietota tikai ļoti īsiem pārbraucieniem, papildus ir jāpievērš uzmanība dzinēja stāvoklim, jo ilgstoša stāvēšana un/vai reta izmantošana ir kaitīga automašīnas dzinējam.

Visbeidzot par auto nobraukuma patiesumu liecina arī servisa grāmatiņa. Ja visas automašīnas apkopes ir veiktas autorizētā servisā, šaubas par odometra rādījumu prakstiski var izslēgt. Ja tomēr šaubaties, veiciet automašīnas diagnostiku. Neatkarīgā, autorizētā servisā ir iespējams gūt apstiprinājumu nobraukumam, diagnosticējot tādas lietas kā dzinējs un transmisija (ātrumkārba). 

 

KĀDI IR DEFEKTI? 

Atkarībā no tā, vai auto ir jauns, mazlietots vai lietots, tam var būt dažādi defekti - vizuāli, kurus iespējams konstatēt auto apskates laikā, sadzirdami, kuri visbiežāk atklājas automašīnas testa braucienā, kā arī slēpti defekti, kurus ir grūti vai vispār nav iespējams atklāt bez atbilstošas diagnostikas veikšanas.

Veikt testa braucienu ir vairāk kā ieteicams - tā ir obligāta nepieciešamība iegādājoties mazlietotu vai lietotu auto. Pie tam, testa braucienu vajadzētu veikt dažādos laika apstākļos (lietus, sniegs, apledojums u.c.) un uz dažādiem ceļa segumiem (asfalts, grants, bruģis u.c.). Brauciena laikā nedrīkst būt jūtamai automašīnas tiekšanās uz vienu vai otru pusi un dzirdamiem svešiem trokšņiem un skaņām. Ja saklausi trokšņus, iedarbinot auto, uzsākot braukšanu, bremzējot vai uzņemot ātrumu un veicot manevrus, jānoskaidro patiesie cēloņi. Šādos gadījumos nevajadzētu paļauties uz pārdevēja argumentiem, lai arī cik pārliecinoši tie izklausītos, bet veikt automašīnas diagnostiku - vismaz tām detaļām, uz kurām krīt aizdomas.

Automašīnas vizuālo apskati jāveic diennakts gaišajā laikā un labos apstākļos. Ja ārā ir nekomfortabli apstākļi, kas sagādā neērtības (strips sals, lietus vai vējš), apskate var tikt ir sasteigta un rezultātā var palaist garām vai nepamanīt būtisko. Apskati ir ieteicams veikt nesteidzoties un pievēršot uzmanību sekojošām lietām:

  • Rūsa. Ja atrodi rūsu uz auto virsbūves, pārbaudi, vai tā nav virspusēja. Ja uzpiežot uz to, ir dzirdama vai jūtama krakšķēšana, korozija ir dziļa. Virspusēju rūsu ir iespējamas noņemt ar atbilstošas auto kosmētikas palīdzību un atsevišķos gadījumos arī apturēt tālāku rūsēšanas procesu. Saukārt dziļai korozijai visticamāk būs vajadzīgs remonts. Rūsa visbiežāk ir atrodama uz auto spārniem, zem buferiem, riteņu arkās, motortelpas apakšpusē, pie durvju rāmjiem, vējstiklu stūros, uz bremžu šķidruma caurulītēm u.c.

  • Virsbūve. Apskati, vai automašīnas durvis, sāni un moldingi ideāli sader kopā. Ja konstatē nevienādas atstarpes, visticamāk automašīna ir cietusi ceļu satiksmes negadījumā un ir nekvalitatīvi saremontēta. Par remontdarbu kvalitāti var spriest arī pēc auto krāsas. Ja krāsojums atsevišķās vietās ir nevienāds vai toņi atšķiras, auto ir ticis piekrāsots vai pārkrāsots. Ja automašīnas virsbūve ir no dzelzs, nopietnus krāsošanas darbus var konstatēt ar magnēta palīdzību - tas neturēsies vietās, kur substance, kas izmantota krāsošanā, ir ļoti biezā slānī.

  • Piekare. Pārbaudīt amortizatoru darbību pašrocīgi ir iespējams, uzspiežot uz automašīnu tās stūros. Ja pēc atlaišanas auto pacelsies vietā ar nelielu kustības amplitūdu, amortizatori visticamāk ir darba kārtībā. Taču, ja automašīna šūposies augšā - lejā vairākas reizes, tas liecina par nepieciešamību veikt to nomaiņu. Līdzīgu secinājumu var izdarīt, riteņu arkās apskatot pašus amortizatorus un uz tiem konstatējot eļļas traipus. Ja testa brauciena laikā ir iespēja izbraukt pa nelīdzenu vai bedrainu ceļu, un ir dzirdami sitieni automašīnas piekarē vai auto vadāmība liekas neprecīza, ir pamats domāt par kāda piekares komponenta defektu.

  • Motora nodalījums. Veicot apskati, noteikti ir jāatver motora nodalījums. Motora telpai ir jābūt tīrai un sakoptai, bez eļļas traipiem, kas veidojas noplūdes no dzinēja gadījumā. Eļļas līmenim ir jābūt pietiekamam un eļļas spiediena indikatoram ir jāizslēdzas pēc auto iedarbināšanas. Ja eļļa ir tumšas krāsas vai duļķaina, tā ir veca un ir jāmaina. Der ielūkoties servisa grāmatiņā, vai eļļa ir nomainīta ražotāja noteiktajā laika/km intervālā. Dzēšanas škidrumam savukārt ir jābūt zilā vai zaļā krāsā, atkarībā no tā, vai tiek izmantots tosols vai antifrīzs. Nekādā gadījumā tas nedrīkst būt rūsas krāsā. Ja iedarbinot automašīnu un spēcīgāk nospiežot gāzes pedāli, no izpūtēja nāk zili vai melni dūmi, papildus jāpievērš uzmanība dzinējam - tā kalpošanas laiks, iespējams, tuvojas beigām. Par dzinēja problēmām liecina arī indikatora norāde uz paaugstinātu dzinēja temperatūra.

  • Riepas. Pārbaudot riepu stāvokli, jāapskata arī rezerves riteņa stāvoklis. Riepām nedrīkst būt bojājumu, izcilņu ("pumpas"), pārāk liels nodilums. Protektora dziļums riepas vidējā daļā nedrīkst būt mazāks par 1.6 mm vasaras sezonas riepām un 4 mm ziemas sezonas riepām. Ja nodilums riepām ir atšķirīgs, papildus jāpievērš uzmanība auto piekarei - tur varētu slēpties problēmas cēlonis.

  • Stūres iekārta . Tā kā stūres iekārta ir saistīta ar automašīnas riteņiem, ideālā gadījumā Tev ir palīgs, kas var pavērot priekšējo riteņu darbību, kamēr Tu griez stūres ratu. Darbībai ar stūri un riteņu kustībai ir jābūt sinhronai un nedrīkst būt brīvkustības nedz stūres darbībā, nedz riteņu kustībā. Ja stūres darbība liekas neprecīza, pirms izdarīt secinājumu par defektu, pārbaudi riepu spiedienu. Pārāk uzpumpētas riepas vai tieši pretēji - tukšas riepas, iespaido stūres iekārtas darbību. Tāpat nenobalansētu riteņu gadījumā, testa brauciena laikā Tu vari sajust vibrāciju stūres iekārtā.

  • Transmisija. Pārbaudot automašīnas transmisiju jeb ātrumkārbu, galvenais, kam vajadzētu pievērst uzmanību ir tas, cik viegli pārslēdzas ātrumi un kā strādā sajūgs (mehāniskās ātrumkārbas gadījumā). Visiem ātrumiem ir jāpārslēdzas viegli, bez grūtībām, bet sajūga darbībai ir jābūt vienmērīgai. Ja pārslēdzot ātrumus, it sevišķi testa brauciena laikā no augstāka uz zemāku, ir dzirdama metāliska "krakšķēšana", tas liecina par iespējamu ātrumkārbas defektu vai tās nodilumu. Savukārt par sajūga nodilumu liecina apstāklis, ka brauciena laikā pie lielākiem motora apgriezieniem pārslēgt ātrumu ir grūtāk nekā tukšgaitā. Visbeidzot, ja uz ātrumpārslēdzēja ir norādīts ātrumu skaits, testa brauciena laikā pārbaudi, vai tas atbilst patiesībai. 

  • Bremzes. Pārbaudīt bremžu darbību ir samērā viegli. Vispirms jau pašam pedālim ir jābūt stingram un jāsāk darboties uzreiz, kad brauciena laikā to piespied. Ja automašīna sāk bremzēt, kad pedālis ir gandrīz pilnībā iespiests grīdā, viennozīmīgi pastāv problēma. Bremžu pastiprinātāja darbību var pārbaudīt, vairākas reizes nospiežot pedāli, bet pēc tam, turot to nospiestu, iedarbināt motoru. Viss ir kārtībā, ja bremžu pedālis iespiežas dziļāk nekā pirms tam. Bremžu uzlikas un cilindrus var pārbadīt, testa brauciena laikā strauji bremzējot. Ja automašīnu sanes uz vienu vai otru pusi, iespējams, tas ir šo detaļu nodiluma rezultāts. Savukārt, ja bremzējot, ir jūtama vibrācija, nodilums ir attiecināms uz bremžu diskiem. Ieskaties arī riteņu arkās, lai pārbaudītu bremžu šķidruma caurules, proti, vai tām nav bojājumi un nav novērojuma sūce. 

 

KĀDAS IR KOPĒJĀS IZMAKSAS? 

Automašīnas izvēlē svarīga ir ne tikai tās iegādes cena, bet arī vispārējās auto uzturēšanas un lietošanas izmaksas. Tāpēc noteikti noskaidro un saviem spēkiem vai izmantojot speciālista palīdzību veic vismaz aptuvenus aprēķinus visām izmaksām, kas saistītas ar auto lietošanu.

Izdevumi var būt vienreizēji, ikmēneša un gadam, kā piemēram:

  • ikmēneša līzinga procentu maksājums (ja izmantosi finansējumu);
  • OCTA un KASKO polises maksājumi;
  • CSDD tehniskās apskates izmaksas;
  • tehnisko apkopju un plānoto remonta darbu izmaksas;
  • nodokļu un nodevu maksājumi;
  • ziemas un vasaras riepu cena (ja sezonas riepas nav komplektā ar auto);
  • amortizācija jeb par kādu naudas summu ikgadu samazinās auto vērtība. 

Apzinoties visus šos izdevumus, Tev būs vieglāk izsvērt visus "par" un "pret" konkrētās automašīnas iegādei, kā arī palīdzēs izvēlēties par labu vienam no variantiem, ja Tavām vēlmēm un vajadzībām atbilst vairāki auto.

 

VAI DOKUMENTI IR KĀRTĪBĀ? 

Lai Tavs pirkums būtu drošs, pārliecinies, ka ar automašīnas dokumentiem viss ir kārtībā un tie atbilst konkrētajam auto. Nepaļaujies, ka CSDD darbinieki to izdarīs Tavā vietā, pārreģistrācijas laikā. Jāatceras, ka CSDD darbinieki tikai pārbauda vai ir visi nepieciešamie dokumenti reģistrācijas datu maiņai, salīdzina datus ar ārvalstu reģistriem un veic identifikācijas numuru (numura zīmju) vizuālo apskati. 

Tāpēc, lai pasargātu sevi no nepatīkamas situācijas un zaudējumiem, jau iepriekš pārliecinies par sekojošo:

  • vai auto ir visi reģistrācijai nepieciešamie dokumenti. Par to, kādi dokumenti ir nepieciešami, lai iegādes gadījumā to reģistrētu uz Tava vārda, iespējams uzzināt CSDD mājaslapā.  Uzzini vairāk!
  • vai auto reģistrācijai nepieciešamajos dokumentos nav saskatāmas viltojuma pazīmes;
  • vai auto šasijas un motora sērijas numuri sakrīt ar tiem, kas norādīti reģistrācijas dokumentos, un numuri nav bojāti;
  • vai auto numura zīmes nav bojātas - nav pārsistas, uz tām nav saskatāmas metinājuma šuves, tās nav novietotas uz tādām automašīnas detaļām, kas, iespējams, varētu būt mainītas;
  • vai auto ir 2 komplekti aizdedzes atslēgām un, tā saucamie, čipi;
  • vai auto ir servisa grāmatiņa un kādi remonta darbi ir veikti (vai nav liecību, ka auto cietis avārijā).

Papildus aizsardzībai pret krāpniecību un viltu auto tirdziniecībā, pēc iespējas jāizvarās no starpniekiem. Vienmēr ir drošāk jebkura vecuma automašīnu iegādāties no tās tiešā īpašnieka vai noteiktā kārtībā reģistrēta auto tirdzniecības uzņēmuma. Ja pārdevējs ir īpašnieka pilnvarota persona, noteikti jāpārbauda pilnvaras spēkā esamība un vai pilnvarojuma apjoms ietver tiesības pārdot automašīnu par konkrēto vai pilnvarnieka brīvi noteiktu cenu, noslēgt un parakstīt pārdošanas līgumu, kā arī noņemt auto no uzskaites atsavināšanai u.c. 

 

VISBEIDZOT - IZVĒLIES AUTO, KAS TEV PATIEŠĀM PATĪK!

Šeit darbojas pavisam vienkāršs princips. Ja izvēloties automašīnu Tev tajā jau kaut kas nepatīk, ir nepieņemams vai kaitinošs, šīs sajūtas visticamāk tikai pieaugs, kad auto sāksi izmantot savā ikdienā. Ja neesi gatavs novērst nepatīkamās sajūtas izraisošo cēloni, veicot attiecīgus nomaiņas vai remonta darbus (ja tas vispār ir iespējams), tad labāk vēl mazliet paciesties un turpināt īstā auto meklējumu, lai ar rezultātu Tu būtu maksimāli apmierināts!

Aizvērt

Autorizējies

ecars.lv mājas lapā Jūs varat autorizēties arī ar saviem www.eparts.lv autorizācijas datiem!